efterföljelse · ledarskap · Uncategorized

Lite som följa John kanske

8811Jag har varit kristen i hela mitt liv, gått bibelskola och studerat teologi. Jag har varit ledare för diverse saker sen jag var 13. Jag har undervisat och predikat… Och ändå, … Att göra det Jesus säger. Inte bara att tro på, eller tala om. Att handla. Hur mycket har jag gjort det? Det är ganska lätt att tala om för andra och sig själv hur man ska leva. Det är bra mycket svårare att faktiskt göra det. Jag vill leva som jag lär, eller jag vill i alla fall försöka. jag vill våga falla, ta emot nåd och resa mig upp igen. Jag vill se mer av Guds kraft i vardagen. Jag vill på alla områden vara präglad av Gudsriket, och att orden och handlingarna ska gå hand i hand.

Jag vill alltså istället för att bara tala om att be för sjuka, gå ut och faktiskt be för sjuka. Jag vill inte bara tala om förlåtelse utan faktiskt förlåta. Jag vill inte bara tala om evangelisation utan faktiskt berätta för andra om Jesus. You get the point.

Och jag vill leda med exempel, för jag tror att lära någon något är att visa hur man gör, inte bara att tala om hur man gör det.

Vill du läsa lite mer på samma tema så rekommenderar jag att du kikar in på http://www.alanknox.net och klickar in på blogginlägget som heter learning by watching and doing. Jag lyckades tyvärr inte länka.

Kommentera

