efterföljelse · Uncategorized

En bön. För dagen.

Jag  önskar gå nära dig idag. Så nära att jag hör ditt andetag. Så nära att jag känner ditt hjärta slå i mitt. Jag önskar gå tätt efter i dina fotspår på vägar du förberett. Känna hur du är en sköld omkring mig; framför mig, bakom mig, över mig och under mig. Känna dig tätt intill, hållandes min hand, tillsammans på vägen. Inte ett steg utan dig. Inte en sekund bortom dig. I dig och av dig och till dig. Med dig, hos dig och genom dig. Idag och alla dagar. Nära Jesus.

Kommentera

