efterföljelse · Uncategorized

Varför Jesus?

frgetecken_49880207Det är en relevant frågeställning. Och svaret är något varje Jesusefterföljare bör fundera på, uppdatera och kunna svara på. Varför följer vi Jesus?  Jag tror att det här är något vi skulle behöva bli bättre på att, i några få personliga meningar, formulera. För om vi själva vet varför är det bra mycket enklare att motivera varför andra ska göra detsamma.

Så, ni som läser och följer Jesus, det vore fantastiskt roligt att få några kortfattade personliga svar på frågan: Varför Jesus? Mitt eget svar ska jag försöka formulera kortfattat i nästa blogginlägg. Så sätt igång att kommentera nu!

3 thoughts on “Varför Jesus?

  1. Utan Jesus går jag vilse. Han är ju Vägen jag vill följa. Hans exempel vill jag följa. I en värld så mörk som denna vill jag låta Hans ljus lysa genom mig.

  2. Jag tror att Jesus är livet. Jag vill leva så nära Jesus som det bara går för han hjälper mig att leva. Jesus bär när allt annat faller. Tack vare Jesus kan jag bli hel och fullt ut vara den jag är. Och i och med att han räddat (och räddar) mig från massa skit som bryter ner inspirerar han mig att vara ett stöd för mina medmänniskor, att bygga upp. Allt genom och i Jesus.

Kommentera

