efterföljelse · Uncategorized

Därför Jesus

Några svar blev det i alla fall på förra inlägget där jag bad om svar på frågan ”varför Jesus”. Det var gott och uppmuntrande att läsa. Fortsätt gärna fylla i svar på frågan. 

Lovade att ge mitt eget svar också. Kortfattat. Inser att det var lättare sagt än gjort men… here goes:

Jag behöver Jesus. I mig själv är jag så svag att jag inte klarar mig. Jag vet inte hur jag skulle hantera oro, rädslor och det tunga i livet om jag inte kunde lägga av det hos Jesus. Jag behöver någon som bär mig, för jag är inte stark. Jag behöver någon som visar vad det innebär att leva ett gott liv och ett rätt liv, och det gör han. 

Därför följer jag Jesus. Kortfattat. 

Kommentera

