Gud · hjärtats sång

En bön för dagen

Jesus, hjälp mig gå i din takt idag. Hjälp mig att inte springa före, men inte heller hamna efter. Visa mig dina fotspår så jag kan gå i dem, ge mig din blick så jag ser det du ser, öppna mina öron så jag hör din röst. Påminn mig om att varje sekund av den här dagen är helig, eftersom du har heliggjort mig i dig. Låt din Ande fylla varje del av hela mitt varande så att det heliga livet blir synligt i allt. Låt mitt andetag vara ditt andetag, och mitt hjärta bulta i takt med ditt. Lär mig ödmjukhet och vishet,  förlåtelse och nåd. Lär mig lydnad och efterföljelse.

Du är den högste och helige,  den som var och är och kommer, början och slutet. Du är av evighet,  universums Herre och skapare. Det finns inget du inte känner, inget du inte vet. Du äger historien och framtiden. Du är segraren och kärleken, det största exemplet. Du är den ende sanne och levande Guden.

Kommentera

