Jesus

Boktips!

Det är bråda tider…. eller nja. Det är det kanske inte. Men det är mycket skrivande för stunden. Uppsatsen börjar bli färdig. Phu. Det är en del kvar men det mesta börjar hamna på plats. Det påverkar mitt bloggande dock. Har inte mycket skrivinspiration över när dagen är slut.

MEN… måste ju blogga om en bok som precis blivit klar: Middag med Jesus. Det är tyvärr inte så att det är jag som har författat den. Det hade vart nåt! Det är min svåger Rickard som skrivit den, och jag har fått förmånen att läsa under arbetets gång. Personligen tycker jag att den är väldigt bra. Den handlar om Herrens måltid/nattvarden och hur denna gick från att vara en måltid som firades i vardagens hemmiljö, till att firas under ordnade former i kyrkobyggnader. Tyvärr är den inte utgiven än. Men jag rekommenderar dig varmt att besöka Rickards blogg och läsa mer om boken där!

Kommentera

