Jesus

Ät jordgubbar. Om du inte är allergisk.

BildDen senaste veckan har varit ganska turbulent, men Gud är god och han bär. Nu tar jag sommar här på bloggen. Det behövs. Jag ser fram emot att få njuta av den, med min fina familj och med goda vänner.

Jag önskar dig en varm och härlig sommar. Med mycket jordgubbar, ljumma och ljusa sommarkvällar, glass och bad, sol och glädje. Och allt det där som hör sommaren till. Men om du är allergisk, rekommenderar jag dig att skippa jordgubbarna. Förslagsvis kan du byta ut dem mot hallon. Vattenmelon är också gott. Även om man inte är allergisk. Läs en god bok. Eller skriv en. Lär dig jonglera. Eller kanske gå på lina. Om du kan, se till att du tar ett dopp varje morgon. Bli inte besviken om det regnar. Dra istället på dig badkläder och doppa fötterna i vattenpölarna. Om grannen tittar undrande – knacka på och bjud upp till dans.

Var en glädjespridare. Om det behövs, använd vattenspridare. D.v.s om det inte regnar. Då kan du ta fram vattenspridaren, dra på badkläder och bjuda upp grannen till dans. Få saker skänker så mycket glädje som en dans i en vattenspridare. Tror du mig inte? pröva vettja. Kanske kan du till och med ordna med en vattenspridar-dans-fest för hela grannskapet. Tror lätt det blir succé!

Ha nu en skön sommar och låt Jesus få genomsyra allt.

Lev väl, och frodas.

Kommentera

