Jesus

Mer jul, jag vill ha…

Det är november. Det är mörkt. Det är inte vintrigt, och jag vill ha jul. Så i söndags, en vecka för tidigt, åkte adventsstjärnor, ljusstakar och annat juligt upp. Lussebaket (som dock aldrig blir sådär trevligt som jag alltid inbillar mig att det borde bli) är avklarat, glöggen är drucken och till och med julskinkan med den sedvanliga söt-starka senapen är intagen. Julmusiken går på högvarv. Lika bra att köra fullt ös medvetslös på jul på en gång liksom!

Jag har dessutom gått och passerat 30- strecket. Det känns rätt bra. Klarade av 30-års krisen för ett par år sedan så det var redan gjort. Välplanerat och förutseende tycker jag. Jag hade förmånen att få ha 120 -års fest tillsammans med mannen och två goda vänner som också har fyllt 30. Den närmsta familjen och Helsingborgsvänner var på plats. Och vi kände oss alla oerhört välsignade, med så många som ville vara med och fira just oss. Dessutom blev vi nog alla rätt chockade över alla fina presenter vi fick! Att fylla 30 lönar sig verkligen =)

Kommentera

