Jesus

Att gå in i slutfasen.

En graviditet börjar närma sig sitt slut. Jag har egentligen ingenting att klaga på. Mår fysiskt väldigt bra… men min hjärna har definitivt börjat entra stadiet då den liksom inte riktigt funkar längre. Den går i slow motion. Jag kan höra mig själv tala, men är osäker på vad jag säger.

Jag har dessutom gått in i städfreaksstadiet. Beter mig lite som om jag väntar värsta städmilitären. Stör mig fortfarande på att jag inte kommer åt längst in under badkaret. Försökte faktiskt… men fick ge upp då det var något stort (läs mage) i vägen. Beter mig lite som om det första den här krabaten kommer göra är att gå städinspektion. ”jaaa, jag ser att du inte tagit ordentligt här bakom elementet”, säger städmilitärbebisen (för då vi får så intelligenta barn kommer det här barnet naturligtvis födas med ett stort ordförråd) ”Gör om, gör rätt.” Sen hotar städmilitärbebisen att hoppa tillbaka in i magen tills allt är top notch.

Och det vill man ju inte… att bebisen ska hoppa tillbaka in i magen. Så då är det helt enkelt bäst att städa så noga man bara kan redan nu.

Och…mitt i allt detta flödar även en massa, något djupare tankar… men de får vänta. Vågar inte låta gravidhjärnan formulera dem.

Kommentera

